miercuri, 19 noiembrie 2008

Scurte suedeze...

.
Urmarea excursiei mele in Suedia... nu stau sa fac comparatii sau sa-i laud, ca nu are niciun rost. Doar cateva chestii inedite pentru mine:

- preturile in Ikea la ei sunt mai mari ca la noi si toate casele si hotelurile au mobila in stilul Ikea, e de fapt stilul suedez... simplu si drept
- veceurile extrem de mici, cu intrerupatoarele inauntru, in ghiuveta abia daca-ti intra pumnii... dupa ce folosesc veceul, lasa intoatdeauna jos si colacul si capacul.
- toate casele au la geam veioze sau lampi foarte palide pe care le lasa mereu aprinse, chiar daca pelaca de acasa... va inchipuiti ce atmosfera de poveste iarna, mai alesc ca au case mici, dar superbe
- au centuri de siguranta in autobuzele de transport in comun, amenda pentru nepurtarea ei fiind de 500 de coroane, 50 euro
- toate usile se deschid in exteriorul camerei, accidente se intampla des daca treci pe coridor... nu m-am putut obisnui deloc... toate clantele si sistemle de inchidere sunt la fel
- peste tot muzica... la tv sunt in permanenta, pe absolut toate canalele, emisiuni cu muzica live, pe strada o gramada de copii cu chitari in spate, magazine de muzica, magazine pt rockeri, e una din ocupatiile lor de baza... chiar exista meseria de muzician
- strazile sunt pline de oameni in carje si in carucioare... cum isi rup o unghie la picior, isi iau carjele din dulap, nu se chinuie ca noi sa schioapete
- mancarea lor traditionala se bazeaza pe carne tocata... chiftele, si alte nemernicii d'astea, pana si supa de cane tocata... abosolut oribila, in schimb, mezelurile din carne de ren sunt bune
- batranii merg pe strada cu niste carucioare in fata, cu ghidoane ca la bicicleta, ce-i ajuta la mers si la caratul cumparaturilor... au si frana la el, cand coboara la vale
- foarte multi cracanati suedezii astia, in magazine se vand pantaloni pentru cracacanati... deasemenea multe cracanate
- inca de la 20 de ani au cate 2 copii, statul ii incurajeaza, iar strazile sunt pline de carucioare de copii, ba chiar carucioare duble, dar nu d'alea de gemeni, ci unul pt bebelusi tinuti pe spate si altul pt d'aia mai mari tinuti in fund
- gagicile se imbraca in niste colanti negri si cu fuste mini stranse pe cur, destul de ok zic eu, dar daca ai aparea asa in Romania sigur esti catalogata panarama
- multi gay, pe strada mergeau impreuna si semanau foarte mult, la toale, la comportament, se vedea clar, dar nu erau deloc vulgari, nici nu mergeu de mana, nici nu-si zambeau... cei doi de la hotel isi mai zambeau... lezbiene n-am vazut
- n-am vazut in 7 zile nicio pereche care sa se tina de mana pe strada, de pupat nici nu e vorba... sunt foarte reci si insensibili indragostitii lor, e extrem de greu sa agati suedeze
- si ei au tineri care poarte tenisi si toale sport cand afara e viscol... si foarte multi tineri fardati cu negru, stilul gotic
- incredibil de multe frizerii, desi in Stockholm costa 30 de euro un tuns... in alte orasele, pe o singura straduta am vazut cate 5-6 frizerii la cativa metri una de alta
- suedezii nu beau in timpul saptamanii dar se fac muci in weekend... in fiecare oras exista doar un singur magazin care vinde alcool, si nimic altceva... aceeasi firma in toata tara... am cutreierat doua orasele de 25 000 de locuitori si n-am vazut niciun bar, in Stockholm erau cateva in centru, dar nu se fuma... beai 2 guri de bere, ieseai afara la o tigara...
- din duty free-ul din aeroportul din Stockholm nu ai voie sa cumperi alcool inainte sa zbori in alta tara din uniunea europeana... nu stiu de ce... daca zbori in Rusia sau Elvetia ai voie sa cumperi, mi-e nu mi-au dat voie sa iau
- desi au un aspect si un ten original, suedezii s-au imbarligat cu tot felul de natii, daca te uiti pe strada vezi blonzi si blonde suedeze, combinati cu negri, indieni, magrebieni, asiatici... rezultand niste copii ciudati... nu inteleg cum de nu tin niciun pic la rasa lor atat de originala, d'aia zic ca si rasismul mai e necesar uneori
- este incurajat lipitul de stickere, si se face numai pe burlane si cosuri de gunoi, astfel s-a redus simtitor pictatul peretilor cu spray de catre tineri si lipitul de afise cu reclama
- cand ingheata, nu dau niciodata cu solutii sau sare pe asfalt... au niste bobite mici, de tartan cred, un fel de cauciuc, pe care le imprastie pe sosea si le recicleaza cand se topeste gheata sau zapada.






ALTE POZE... AICI


.

34 de comentarii:

Anonim spunea...

ai uitat sa zici de scoala,camera de internat si sufragerie+subsol....salile de muzica si.....liniste si lipsa totala de a te baga in sufletul vecinului.

Anonim spunea...

ah si de sticlele de suc pt care platesti bani...si magazinele cu dulciuri si magazine in general-eventual de 10 h&m pe aceiasi strada si la fiecare colt.
si de trenuri....de frig si zapada...si de ...sala de internet,masa de biliard.....mai era ceva?

Anonim spunea...

ah da...biletele de tren....corectitudinea soferului de la autobuz(care a recunoscut cand a gresit)....pavarea soselei....biciclete....biblioteca.....sa mai continui?

Anonim spunea...

asa...de faptul ca se strange toata maculatura intr-un loc special in casa.....ca exista locuri speciale unde se lasa hainele pe care le donezi....cateii prietenosi....punctualitate.....curatenia de la bazin
masinile care opresc si te lasa sa treci
claxoanele pe care aproape nimeni nu le foloseste
scoala si sistemul super permisiv

cand imi aduc aminte mai scriu...

Anonim spunea...

hai ca mai am..parcul pt copii din flen....biserica din Sköldinge si cimitirul din Katrineholm.
vanzatoarele din toate magazinele in care am intrat...piata de flori,legume si vechituri.
mc donald's si toate restaurantele din suedia in care nu se fumeaza absolut deloc...
baba de la hotel care te-a rugat sa o ajuti cu televizorul..pe care am intalnit-o sambata dim exact cand m-am intors de la gara....adica in jur de 5 am...era treaza si isi lua micul dejun.....
debandada din magazine si faptul ca nimeni nu se certa,striga injura ca sta prea mult la coada...acelasi lucru si cand asteptam sa ne urcam in autobuz....
oi fi uitat ceva???

Anonim spunea...

faza cu aeroportul si cat de repede s-a rezolvat si ti-au gasit alt zbor...(in Romania ramaneai in aeroport 2 zile....faceai si tu exact ca ala din The terminal)....

DeModaVeche spunea...

Nu ti-a scapat nimic, a? :)

Anonim spunea...

Chiuveta*
;)

DeModaVeche spunea...

:)) Am vrut sa zic "ghiveta"

Anonim spunea...

Ba, io stiu ca nu esti prost..m-am amuzat si eu :P
Daca te stiam FUN prost..you know ...

Anonim spunea...

Bai, care e treba?
Sau e ceva intre voi?
chiuveta-ghiveta

Anonim spunea...

Bai "moda veche" who the fuck is morena? Il/o cunosc? Dupa cate imi dau seama el/ea ma stie! :))))

Anonim spunea...

Pe postul cu cacao zice ca-i mascul.
Cin' tza fie, cin' tza fie???
Mama, ce dilema!!!!

Anonim spunea...

De fapt nu zice ca-i mascul, dar zice ca nu e fata! "Parol"

DeModaVeche spunea...

Pai n-ai zis tu ca fetele nu se kaka? :))))
Si ea a tras concluzia ca nu e fata :))))

Si faza cu "ghiveta" si "luminare" e de la Gury Pascu... imi palce la nebunie sa zic asa.

Anonim spunea...

Hahahahaha, ce dilema are si baiatul asta :)))
Stai linistit bassM, nu te cunosc, esti safe :)))
"who the fuck is morena?"
Iete, eu sunt :D
Iar cu ghiveta, luminare, foraj,pireu, salata de bef,chirotaj, zacar, mister, etc, numai oamenii inteligenti vorbesc :>

p.s am pus comentarii cu mai multe "pseudonime" ca sa va bag in ceata :))))

Anonim spunea...

Aaaaaaaaaa....la postul de cacat, dupa comentariul lui bassM, a dat gica un nume. Hahahahaha.
Nu cred ca mai esti safe :)))))
Mooooor

Anonim spunea...

treaba e ca si tu ai dat un nume odata, si era chiar numele meu. deci stii cine sunt. de aceea vroiam sa aflu cine esti tu!
iar treba cu mai multe "pseudonime" e de kakat, pt ca dai peste cap numaratoarea de useri ai blogului.

Anonim spunea...

Am dat un nume odata?
Zau ca am uitat. :D
Demodatu` stie cine sunt si am folosit oricum aceeasi adresa de mail, sau adresa blogului meu, raule :D
Daca era vreo problema ca imi schimb nick-ul, te asigur ca m-ar fi "urecheat" Demodatu` ;)
Hihi

p.s Si hai sa nu folosim blogul omului pentru altceva ca ne-o luam, iti zic io :D

Anonim spunea...

Da' iti cam schimbi nick-ul pe unde apuci!
Oricum... WHO CARES?!?
Hahahahaha!!!!! ....sau hohohohoho
ca vine si Craciunul!
"iii..!!! Mos Craciun, sa-mi sara ochii, p'asta nu-l taia"
SARBATORI FERICITE COPII!

Anonim spunea...

@Anairam
- mai bine fa-ti blog si pune mai multe detalii si poze acolo. Asa mai aflam si noi una alta despre Suedia si suedeze

@demodaveche
Cind am fost in danemarca, in copenhaga, am vazut ca veneau suedezii in weekend sa cumpere bautura. Imi ziceau astia de acolo ca e cea mai buna afacerea din danemarca. sa vinzi alcool suedezilor.

@bassM.. m-am prins cine e morena de cind a zis-o paia ca eu si cu modaveche eram miejii... o singura persoana pe care o stiu ar fi putut sa foloseasca cuvintul asta si sa o cheme si morena.... m-am declarat chiar suprins sa o gasesc pe aici... o salut pe acesta cale "virtuala"

DeModaVeche spunea...

Da, ma... suedezii fac excursii in Copenhaga cu vaporul in week-end, doar ca sa se faca muci. Acum cativa ani, un feribot s-a scufundat pe acel traseu, facand vreo 100 de victime. Concluziile oficiale au fost ca pasagerii erau prea beti ca se se mai poata salva.

Am mai adaugat niste poze la setul ala... http://www.flickr.com/photos/boaba/sets/72157610032308765/

Asta e de retinut:
http://www.flickr.com/photos/boaba/3059987469/sizes/l/

Anonim spunea...

eu am deja blog :P
si scriu diverse cu si despre mine in suedia.
am tot scris de 3 luni....nu prea mult sa nu plictisesc publicul ;P
si mai pun si poze
check it out:
http://360.yahoo.com/my_profile-ot8ZYrA1dKGshtVelFV4WFw-;_ylt=AloXvv3xrOPaoNyS4QE9gI.0AOJ3?cq=1

e pe yahoo 360.
bafta!

Anonim spunea...

si dc zic eu totul cu ce se mai lauda DeModaVeche???

tre sa manance si talentul lui scriitoricesc niste laude,nu?

Anonim spunea...

uite si aici poti sa vezi si poze:
www.flickr.com/photos/marianasiatat/

DeModaVeche spunea...

Nu laud nimic... am mai fost in o gramada de tari straine.

Eu am zis ca scriu ce mi s-a parut mie INEDIT. Din punctul meu de vedere...

Radu spunea...

faza cu bautura la ei e din cauza ca toata afacerea cu alcoolul e controlata de stat. peste tot sunt aceleasi preturi (cam prohibitive, din ce am auzit). am citit chestia asta acum cativa ani pe un site, unde se spunea ca suedezii au recurs la solutia asta pentru ca erau foarte multe sinucideri pe baza de coma alcoolica... si-asa ei sunt cam depresivi, lucru de inteles cand stai 6 luni in iarna...

DeModaVeche spunea...

Daca nu ma insel este o singura firma in toata Sedia care se ocupa cu vanzarea de alcool. In fiecare oras, cel putin in astea mai mci, este UN SINGUR magazin cu alcool. Dar DOAR cu alcool.

Preturi in aceste amgazine... Gambrinus la 0.5 (o bere extraordinara) - 1.4 eur... Becks sau Budweiser la o.33 tot cam asa. bere Andersson suedeza la 0.5... 1.2 eur. Vinuri de toate natiile de la 6 euro in sus... Jack Daniels la 0.7... 33 euro, in timp ce in duty free era 26 la un litru.

In oraselele mai mici nici nu exista baruri

Anonim spunea...

@Dan
Te salut si eu si sa-ti fie bine, unde esti ;)

@bassM
Daca nu-ti trimiteam mail-ul ala...nu mai spun mai departe :)

Anonim spunea...

Bai, toti ne dam in vileag pan' la urma! Fie ca vrem, fie ca nu vrem.
:))))

Anonim spunea...

@anairam
Uau.. acum am vazut cit de lung e blogul tau...159 de posturi.. e ceva!

Anonim spunea...

@Dan
marianasiatat.blogspot.com

mi-am facut altul.mai accesibil.
at the public's request!
am reluat numai articolele despre suedia.
o sa mai urmeze.
nu eram constienta de interes ;)
welcome!

da...posturi multe...diferite chestii...cam 2 ani de activitate.

Anonim spunea...

m-am uitat si eu pe blogul tau, si chiar am vrut sa las un comentariu, dar.... NU MERGE! Fa ceva!

Anonim spunea...

@bassM
io am putut sa postez comentariu. e drept ca abia a doua oara... zice ceva de finlandeza da vad ca merge..

mai incerca nu te da batut!!!