miercuri, 19 septembrie 2007

Saptamana Marelui Derby

E duminica seara... dupa niste Florii epuizante, lesin controlat pe canapea, sa vad un pic din Rapid-Steaua. Stiind ca spurcatii protesteaza si nu sunt prezenti in Giulesti, rapizii ramanand sa-si faca de cap singuri pe stadion, nu ma asteptam la ceva interesant de la meciul asta. Ma rog... vroiam sa vad cum joaca echipele, pariasem la sigur pe Rapid. Cand au inceput rapizii sa aprinda niste torte si sa se incinga atmosfera... m-a luat, nene, un frison, asa, prin stomac... cum ma lua cand eram pustan si-mi suna batranul meu telefon fix rusesc, sperand fara succes sa fie Ea. E frisonul Marelui Derby... Unicul Derby... The Great Romanian Derby, cum zic astia pe footballderbies.com.














Luni... Avand in vedere bataia de la mall de duminica si abuzurile asupra vasluienilor pe Stefan cel Mare, se anunta un weekend de foc, jandarmii cred ca vor sa probeze noul lor echipament de robocopi, cum au vazut ei in Germania sau Olanda. E clar ca toata lumea se asteapta la un derby de pomina... presa isi planuieste articolele pt saptamana viitoare plecand de la ideea de scandal. Parca vad stirile proteve... "Derby insangerat" sau "Huliganii ne strica Sfintele Sarbatori" sau "Razboi in Sambata Mare". Cu cat se apropie ziua de sambata cu atat ma agit mai tare... sambata o sa ma dau cu capul de pereti pana plec de acasa. Inaintea unui astfel de meci imi trec prin fata ochilor momente traite in cei 11 ani de cand merg pe Ghencea... bucurii, dezamagiri, cortegii de suporteri, scandaluri, jandarmi nemernici, stelisti dupa colturi, Razoare, Leu, Bd. timisoara... si mult, mult fum... ca pe vremuri... ce n-as da sa mai simt mirosul criminal de petarda, torta.... sau banala fumigena! Lesinai de la atat fum!... Da' ce bine era! A doua zi cand ma trezeam, ma duceam direct la toalele cu care fusesem la meci si le miroseam, halucinandu-ma sa-mi ajunga pana anul viitor.

Marti... Brusc m-a luat prin surprindere un gand tampit, pe care nu prea l-am mai avut in cei 11 ani decand merg in Ghencea... biletul... sper sa fac rost de bilet. Nu prea pot sa cred ca nu ne va da si noua dragul de Borcea sau cei din pch... n-are cum. Paranoia pune un pic stapanire pe mine... daca nu mai ajung la meci? Daca se intampla ceva stupid, neprevazut, nefericit... si nu mai pot ajunge? Daca se intampla ceva pe drum... cu spurcatii... cu jandarmii? Daca nu am bilet? Ar fi tragic. N-as putea sa-l vad la tv.

Miercuri... Nici nu se pune problema sa petrec Sambata Mare cu cei dragi, sa plec pe la rude in ziua asta, sa ma duc la biserica, sa tin post, sau mai rau... sa ma insor in ziua derbyului! Primele zvonuri confirma temerile mele... se pare ca fiecare tre sa se descurce de bilete pe cont propriu. Apare din nou ideea unui protest comun cu spurcatii la acest meci, impotriva legilor si abuzurilor care in curand ne vor tine departe de stadioane. Binenteles ca totul se urneste greu, iar parerile sunt impartite... mai mult ca sigur nu vom reusi protestul comun, ba mai mult cred ca vom iesi iar sifonati noi suporterii patimasi. Am putea totusi sa incercam ceva, ar fi de mare efect ceva comun... ceilalti rivali stiu clar.... pe cat de mult ne uram, pe atat de mult ne respectam, noi... stelistii si dinamovistii.

Joi... Ce aud acum la stiri... jandarmii avertizeaza: suporterii risca sa-si petreaca pastele in arest. Mortii lor de cretini! Suntem in Saptamana Mare si nu pot sa ma abtin dupa ce am vazut aseara ce le-au facut omologii lor italieni englezilor. Dupa ce multi au fost injungiati pe strazi de catre ciudatii astia din Roma, au mai fost si rupti de gabori in stadion... dadeau, ai dracu, zeci de bastoane in capul celor cazuti, dorind probabil sa razbune moartea colegului din Catania. Sandu, care a fost observator la meciul asta, zice ca au intervenit fortele de ordine si au linistit spiritele! Ce ne-am face fara ei?! Astia ai nostri zic ca la derby vor asigura ordinea doar la stadion.. nu pe strazi si nici instadion. E cea mai tare tactica a lor... favorizarea incidentelor pentru a interveni in forta, demonstrand ca fara ei nu se poate... protectorii cetatenilor orasului. Tensiunea imi creste... simt ca inima-mi bate in gat... si inca n-am biletul. Ma duc sa rad o bere.

E deja vineri... Se pare ca ai nostri au intrat in posesia mul mai multor bilete decat ne erau alocate. Nu se stie clar cum... se pare ca le-au cumparat direct de la stelisti. Am facut si rost de bilet, m-am mai linistit. Nu-mi mai ramane decat sa ajung in stadion... apoi totul merge ca un val... indepentdent de voiinta ta. Rup internetul in doua, sa mai vad ultimele noutati de pe forumuri, nu mai am rabdare.

Sambata... Ziua pe care o astept de un an jumate... Un nou meci in Ghencea. Pentreu mine e tot ce conteza, mult mai important decat cel de acasa. Asa cum spun spurcatii, Ghencea e "templul fotbalului romanesc"... impartasesc intr-o alta forma ideea asta, dar in principal e ce-a mai tare senzatie pe care am trait-o pe vreun stadion... si am fost pe multe. E greata aia care iti apasa creierii cand dau ei gol si te loveste un sunet spart din 3 directii, dar si dementa cand inscriem noi si tot stadionul e mormant, doar noi urlam inconstienti de fericire. Deja simt fiorul din stomac, piept, gat, pana in varful degetelor. In 20 de minute plec. Am si uitat ca m-am trezit foarte racit... ce blestem, sa racesc chiar in ziua Derby-ului!
Spunea un coleg... viata nu-i altceva decat un Steaua-Dinamo!

Niciun comentariu: