luni, 18 august 2008

Varianta spre litoral

.
Desi mi-am promis ca nu mai calc prea curand pe litoralul romanesc, poate doar o seara de toamna sau de primavara, am zis sa va arat, paote va intereseaza, un drum mult mai ok spre Mangalia-Vama Veche, pentru a evita nebunia din vara asta de pe traseul Cernavoda-Mangalia.
Pe traseul cunoscut... Autostrada-Cernavoda-Constanta-Mangalia sunt vreo 110km pe care vara in varf de sezon ii faci in cel putin 3 ore. Daca ai noroc si e lejer, faci cam 2 ore. Un traseu banal, aglomerat si fad... fara ninmic interesant, fara peisaj, fara farmec. Cu tot cu traversarea Constantei si drumului drept si plictisitor catre Mangalia.
Am descoperit vara asta traseul... Autostrada-Cochirleni-Ion Corvin-Adamclisi-Negru Voda-Mangalia. E absolut fascinant, e exact noutatea de care aveam nevoie pentru a gasi farmecul drumului catre mare. Nu ma omor dupa litoral, dar un weekend cu prietenii la malul marii mai merge din cand in cand. Mi-era groaza de drum! Am fost priam oara intr-o vineri seara pe drumul asta. De vis! Mai ales ca nu cunosteam si mai mult din spiritul meu de orientare ( aha aha :D) si cu ajutorul localnicilor am reusit... Am vazut o Dobrogea la apusul soarelui, cum nimic nu mai m-a impresionat demult! Dunarea amortita de culoarea rosie a luminii sau miristi infinite arzand in semiintunericul apusului, cu zeci de berze si pescarusi asteptand in spatele focului pus de localnici, sa pice cate un soarec sau cartita, agitata de fumul gros. Este perioada cand, dupa seceris, taranii dau foc la miristi, fara nicio greata de pompieri sau autoritati, pentru a scapa de resturile de pe camp si de daunatoare.
Cred ca ar fi fost o poza reusita bine de tot, daca apucam sa imortalizez o miriste arzand perpendicular pe orizont, in dreapta cenusa neagra, in stanga miristea aurie inca luminata de amurg, iar la mijloc limbile de foc si berzele aliniate stand la panda. Case taranesti, oameni care isi duc traiul de azi pe maine si sate amortite de serile de august... e ceva ce nu vezi in fiecare zi in orasele in care ne-am incurcat vietile. Imi pare extrem de rau ca nu am avut timp sa facem poze atunci, doar una am... eram un pic agitati, ne era teama sa nu inoptam pe camp in loc de plaja, mai ales intr-o vineri seara obositoare. N-aveti idee cum arata vaile dobrogene arzand in noapte, doar soseaua fiind sigura... sigura si singura, pentru pe ea mai intalneai doar biciclisti si carute nesemnalizate.



Deci traseul este uramtorul, vi-l recomand, daca vreti sa mai iesiti din monotonie si trafic....

Iesirea de pe Autostrada Soarelui... In loc sa faceti dreapta la sensul giratoriu, pe sub pod, spre Cernavoda, faceti stanga in sus spre Cochirleni, Alimanu, unde e o insula pe Dunare, foarte tare pentru campat si pescuit.... Mergeti pana la Ion Corvin, unde sunt niste case mici , patrate, ca niste cutii de chibrituri, fara lumina, din carpici, stanga la intrare si NU dreapta spre Calarasi.... apoi urmeaza Adamclisi, unde sunt ruinele cetatii, un muzeu, dar si monumentul...La iesire din Deleni, faceti dreapta spre Sipote... pe urma iar dreapta spre Olteni... Negru Voda si Mangalia.
Sunt cateva portiuni denivelate, deci nu va avantati cu mai mult de 120! Ca s-ar putea sa aveti surprize in curbe!
Sunt fix 150 de km, cu vreo 15 mai mult decat pe clasicul traseu, dar aveti garantia ca vedeti ceva interesant si ca nu faceti mai mult de 2 ore. La intoarcere e mult mai simplu pentru ca e semnalizat drumul.... cu un indicator verde spre A2. N-aveti cum sa ratati.
Si daca ratati... ce poate fi mai frumos?!


Ion Corvin - Case de tigani


Oamenii culeg fasolea si o bat direct pe sosea


Alimanu


Cochirleni

5 comentarii:

Radu spunea...

Foarte misto... asa as merge si eu la mare un week-end.. si mie nu-mi place in general marea.

Alex spunea...

bun. la sfaturile voastre, m-am decis ca eu si costi sa o luam pe drumul alternativ la intoarcere din Vama. sau unul din ele. si dupa priviri piezise pe harta si diverse calcule, am zis sa o luam pe drumul cunoscut pana la costinesti si de-acolo, stangaa spre Topraisar. doar ca drumul ala se face abia de prin Agigea. asa ca am facut un ocol de vreo 20-30km. am iesit spre Deleni, Cobadin, Topraisar si am dat la Adamclisi unde am facut poze etc. mie personal mi-a placut drumul (cam ce va spune Bob plus o senzatie ca te rupi TOTAL de lumea cunoscuta) si data viitoare (in jur de 10 sept) sper sa incerc si varianta pe Negru Voda. se pare ca mai stie lume de ea ca ne-am intalnit si cu alti soferi de B.
ca un pont: NU intrati in Cernavoda! oras organizat mai stupid ca ala nu am vazut in viata mea! !

Anonim spunea...

foarte frumos. imi place sa merg cu masina pe drumuri nestiute, sa descopar si alte locuri din tarisoara asta, nu doar autostrazi si sosele.

apropo de fraza asta: "Cred ca ar fi fost o poza reusita bine de tot, daca apucam sa imortalizez o miriste arzand perpendicular pe orizont" - am vazut aseara (parca): au ars 4 masini surprinse de fumaraie, ciocnite si rasturnate in santz. e mirific sa vezi miristea arzand, dar numai de la distanta :)

DeModaVeche spunea...

Am vazut stirea... E greu sa iei o decizie cand intri in fum. Am patit-o cu viscolul in Bulgaria si m-am cacat pe mine. E o senzatie absolut oribila sa nu mai poti inainta pentru ca nu vezi si nici sa nu te poti opri de fric asa nu te loveasca altul. Eu n-as fi intrat in fumul ala pentru nimic in lume. Cu viscolul n-am avut de ales totusi...

Costin spunea...

Dupa 2 ani de zile, inca ma uit la articolul asta, sa vad traseul :D
Ultima oara cand am fost am reusit sa deviez un pic de la traseu si sa ajung aproape in curtea cuiva :)
Acum sper sa-mi iasa din prima.