luni, 1 decembrie 2008

Desteapta-te, romane!

.



Azi se implinesc 90 de ani de la Marea Unire, ce s-a infaptuit la 1 decembrie 1918 la Alba Iulia. Este Ziua Nationala a tuturor romanilor. Ziua cand ne putem permite sa ne simtimi destepti si desteptati. Macar azi! Macar azi sa simtim ca suntem romani, sa ne simtim bine ca suntem romani si sa nu ne mai plangem conditia balcanica, ca niste frustrati.

Ce puteti face in sensul asta? Pai puteti sa va simtiti bine si sa va urati unul altuia "la multi ani". Ba mai mult... puteti sa fiti mandri de tricolorul vostru. Il puteti afisa la geam sau la balcoane. Nu este o rusine, desi multi m-au facut penibil cand afisam tricolorul fara o ocazie deosebita. Trebuie sa pretuim steagul Romaniei macar de ziua romanilor, asa cum fac multe alte nationalitati, mult mai putin incercate decat noi, de ziua lor. Cand Romania a intrat in UE, o gramada de conationali au arborat staeagul Uniunii pe unde au putut... pe la porti, ferestre sau pe masini. Azi cu siguranta nu vom vedea prea multe tricoloruri, mai ales pe masinile care, cu o curioasa si falsa mandrie, afisau steagul alebastru cu stelute al Uniunii Europene. Dar considera ca steagul Romaniei nu e cool!

Purtati-va tricolorul cu mandrie, macar azi. Eu, cu siguranta il voi arbora la balcon, chiar daca lumea ma va considera penibil. Si nu in ultimul rand... tricolorul se afiseaza cu albastrul in stanga, cum te uiti la el... cand e pe verticala, iar cand e pe orizontala, cu albastrul deasupra.

La multi ani, romani! Simtiti-va mandri, macar azi!

15 comentarii:

Anonim spunea...

ca fapt divers, si eu am afisat tricolorul azi la geam, desi sunt anti-nationalist convins. cu albastrul in sus :)
si vorbeam cu nevasta-mea ca asta vara, inainte de meciul cu olanda, era plin de steaguri tricolore, la geamuri, pe masini... azi n-am vazut nici unul.

si ca sa lamurim problema, n-am afisat tricolorul pentru romania reala, cea care a avut ieri alegeri, cea in care se va desfasura azi ultimul meci al turului... am afisat steagul pentru romania care nu exista si care nu va exista niciodata.

DeModaVeche spunea...

N-am umblat prea mult azi, dar am vazut doar vreo 3 steaguri pe la geamuri.
Si cand ma gandesc cati tarani isi pusesera steagul uniunii pe masini! Si nici macar nu stiau ce reprezeinta UE.

Anonim spunea...

ma cac in tot ce inseamna mindria de roman

DeModaVeche spunea...

Destept comentariu... iti dau si o replica pe masura: manca-i-ai p**a lui Mihai Viteazu!

Anonim spunea...

Bai, Mihai Viteazu a fost doar un obsedat de cuceriri. Incearca sa treci de ce ti-a servit comunismul la scoala si sa afli istoria adevarata, necomentata sau inflorita. Mihai Viteazu a fost un oarecare cu chef de glorie. Drept dovada ca la 3 zile dupa Calugareni Tara Romaneasca era pasalic.

DeModaVeche spunea...

"Incearca sa treci de ce ti-a servit comunismul la scoala si sa afli istoria adevarata, necomentata sau inflorita."

Bravo ma... tu chiar ai impresia ca vorbesti cu un idiot. Eu ti-am zis doar sa-i mananci pula, nu ti-am relatat despre "cariera" lui.

Si tot nu inteleg ce pula mea aveti voi cu Romania asta. Ati vizitat Bulgaria si Ungaria si gata... Romania e de cacat.
Bai, nene... stiu si eu cum e Romania asta, dar nu fac asa urat ca altii, nu stau sa o fac si mai de cacat. Poate pot s-o scot din cacat. Si stii cum e cel mai simplu? Macar sa conving de-a lungul vietii doar 10 oameni sa simta ceva cand aud imnul sau cand vad tricolorul, iar ei sa faca la fel cu alti 10. Atat.
SI daca mai sunt 1000 de insi ca mine, in vreo cativa zeci de ani, poate o sa fim macar la jumate din patriotismul sarbilor. E mare lucru patriotismul asta desi te umfla rasul.
Eu fac ceva in privinta asta.
Tu ce pula mea faci? Nu stii cum sa scapi din Romania? Tai-o, frate. dar nu ne face pe noi penibili. NU stiu de ce tot aveti voi impresia ca asttia care se uita la fotbal si simt si ceva pentru tara sunt retardati...

Anonim spunea...

Ziua Nationala trebuie sa fie pe 10 mai!

DeModaVeche spunea...

Foc in Ghencea!!!! Yeahhhhh :))))

Anonim spunea...

pentru Georgica, tara romaneasca n-a fost niciodata pasalac

pentru halex, mai degraba 24 ianuarie decat 10 mai

pentru demodaveche (nu mai stiu regula, putem sa-ti zicem pe nume?), de cate ori ma apuca patriotismul, imediat se intampla ceva care imi readuce starea de greata fata de romania si romani.

DeModaVeche spunea...

ce regula, ma? Normal ca poti sa mi zici pe nume... Articolul de mai sus e scris mai drept asa... ca e facut pt alt site.

Eu nu vorbesc de conationalii nostri si de cum arata tara noastra. Eu vorbesc de simboluri nationale, ca imnul, ziua natioanala sau tricolorul. Sigur ca nici mie nu mi plac oamenii si locurile, iar astea nu pot fi schimbate prin patriotism.

Anonim spunea...

Da, deci, ca sa incep si eu, ca mai marii "intelepti", eu iubesc Romania, dar mai putin oamenii din ea:P
Desi multi romani demonstreaza ca sunt mai mult decat ok...in afara tari.Cam atat

Anonim spunea...

Eu sunt Anonim:P

Anonim spunea...

pentru Anonim (adicatelea Morena):
eu aveam impresia ca in afara tarii multi romani (majoritatea) demonstreaza ca sunt cu totul altceva decat ok

Anonim spunea...

Cred ca te citesc si oamenii astia de-aicisa, ce ne conduc urbea, altfel nu-nteleg de unde li s-o nazarit sa umple centrul cu steaguri tricolore... la fiecare stalp in numar de doua, pe toata intinderea strazilor centrale!
C-asa-i sta bine romanului, cu un pic mai mult decat trebe! :D

Am realizat recent (de cand cu ala cu picturile) ca si eu tin un pic la simbolurile astea nationale, dar alea recunoscute oficial (steag, stema, imn).
Insa cred ca patriotismul consta in fapte, nu in simboluri sau declaratii... de-aia mi se par cam exagerati nationalistii in general. Daca fiecare om din tara asta ar respecta locul in care traieste si pe oamenii din juru-i, am trai intr-un patriotism deplin si armonios. :)

DeModaVeche spunea...

Pai la voi cred ca exagereaza pentru ca e cu decembrie 89, astea...

Mie nu mi se par nationalistii exagerati... astia de la noi. Pentru mine nationalist e ala care respecta simbolurile, obiceiurile, istoria... nu ala care vrea moartea ungurilor sau disparitia lor din tara sau ala care boicoteaza produsele straine pentru ca are impresia ca asa va creste economia tarii lui... sau ala care nu doreste straini in tara pentru ca ii e fica sa nu-i ia locul de munca.
In Romania nu exista nationalisti extremisti, ci doar cativa pustani teribilisti si cativa nebuni sadea.

Ce fapte sa faca un nationalist? Sa iasa cu arma in mana sa apere tara? Nu poate fi vorba deocamdata... asa ca nu-i ramane decat sa respecte niste simboluri si o istorie. Nu trebuie sa fie ca sarbii ca sa poata fi numit nationalist.