vineri, 13 iunie 2008

De ce rad oamenii la filme de groaza?

Dar de ce-si duc baietii prietenele la filme de groaza? Lipsa de romantism sau de inspiratie… Mai rar cand fata ii propune lui un film d’asta. Habar n-am de ce. Pe lista la cinematograf erau numai filme proaste. Lume putina, cateva perechi de fete bronzate la solar si cu ochelari monstruosi, dar si doi baieti cu sepci de huligani, isi cumparau bilete la “Sex and the city”. Probabil banuiau ca la filmul asta vin fete neinsotite sau erau doar fideli urmaritori ai celor patru purisance.
Prima data cand are si ea dreptul sa aleaga filmul la care sa intram, fata mea, desi era ziua ei si era una din cele trei iesiri impreuna pe an, alege neasteptat, un film de graoza. “Fotografii bantuite” sau “ Shutter”. Asiguramdu-ma galant ca nu vrea alt film, accept, nu inainte de a-mi expune fatis, dar delicat, sacrificiile pe care le fac pentru asta… renuntarea la fabulosul “Indiana Jones” sau pierderea importantului meci Spania-Rusia. Mi s-a parut ciudat, stiind ca nu-i plac astea de groaza, dar dupa aia m-am gandit, ca de fapt vroia sa nu ma chinuie totusi atat de mult, dupa ce o invitasem in sfarsit la o iesire in oras. Mi-am dat seama acum cand sriu asta... Cum e fascinata de Japonia, filmul e facut de un japonez si se petrece in Japonia.
Desi tocmai mancasem si eram full, am trecut obligatoriu pe la standuri si am achizitionat obisnuitul meniu de film… o galeata de floricele si o galeata de cola. Tot o galeata de bani am dat si pe ele. In sala vreo 10 persoane, doi cate doi.. Incerc sa fiu corect si civilizat si imi caut preocupat randul si locurile, nu ca pe stadion…. 9, 10, 11… la 12 si 13, locurile mele, doua blonde, pitipoancele cu ochelari de soare, pe care le vazusem la intrare. Cei drept, cinste lor, nu aveau ochelarii la ochi si mestecau preocupate, fara sa ma bage in seama, ingropandu-si manutele in galetile de floricele, cu incheieturile indoite delicat.
Nu stiu de ce, dar atmosfera de la cinema ma provoaca sa fac caterinca. Ma gandeam sa le scol pe blonde de pe scaun, chiar daca langa ele era liber, iar sala era goala. Arunc un ochi fugar in intuneric sa vad ce vecini am, sa-mi adaptez comportamentul si sa-mi iau fatza de film de groaza. Ma asez langa blonde, nu inainte de a bombani nemultumit, avand grija sa auda si ele, sa stie ca au incalcat regulile, dar eu sunt baiat finut si tolerant. Las totusi un scaun intre noi, ca zona tampon, nu era firesc sa ma asez chiar in sufletul lor, sala era goala, iar in spatele meu aveam militia. Care totusi nu se putea aseza acolo, fiind in spatele meu si randul foarte stramt. Asa ca mi-am depozitat pe scaunul tampon galeata de floricele si sapca si m-am tolanit in fotoliu. Imi intind picioarele intre sacaunele din fata si ma gandesc daca n-ar fi o idée inspirata sa ma descalt, ca tare ma mai strang pantofii mei bulgaresti. N-ar observa nimeni, asa ca impartasesc cu prietena mea aceasta idée. Ma convinge ca n-ar vedea nimeni, dar ar simti toata lumea ca am stat incaltat vreo 12 ore pe caldurile astea.
Ridic nemultumit mustata, ca Al Bundy cand e dezamagit si m-apuc de floricele, in timp ce deja se derula clasica scena din filmele de graoza… niste tineri lovesc cu masina o fantoma. Un fleac! Pana atunci totul bine si frumos… un cuplu dragut, muzica romantica, dragoste pe pervazul geamului si brusc apare bubuitura… Toate nenorocirile pamantului se abat in sala aia coborand gramada prin boxele imense, de-mi zguduie scaunul, ca-n tramvai. Un vuiet speriat se aude in sala si fetele scot oftatul de usurare. Zambesc. “O sa fie distractie”, zic. De unde… Observand pericolul sala se uneste telepatic, de parca deja eram prieteni cu totii desi nu ne vedeam deloc unii pe altii. Vad doar pe ala din fata ca bea bere. Cum dracu a intrat cu ea? Sau se vinde la intrare… Si eu n-am stiut? Pfuuu, ce-as fi tras si o tigara.! Primesc un sms… Spania-Rusia 4-1. E bine, macar scot banii de film la pariuri.
Doua triste intra in sala dupa vreo sfert de ora de la incepere si se apuca sa-si caute locurile de pe bilet. N-or fi tocmai astea pe care stau eu si s-or gandi sa ma ridice? Hai ca asta ar fi buna…. Ce show ar iesi! Cred ca au observat ele ceva, asa ca o apuca pe randul din fata mea si taman pe scaunele intre care tinem eu picioarele se aseaza. Ba, ce ghinion… ba, ce vaci! Imi venea sa le intreb politicos daca nu cumva mai sunt locuri libere in sala. Imi scot cu greu picioarele dintre ele, convins ca stricandu-mi echilibrul mediului confortabil, sederea mea va fi un calvar.
Si cum ziceam, faza de debut a groazei a luat pe nepregatite minipublicul din sala, facand cateva victime printre scumpicile prezente.


Asa ca de aici incolo, toata lumea a inceput sa bombane, sa susoteasca, parca tinandu-si unul altuia de urat. Ca san u mai fie surpinsi de o eventuala grazavie video sau audio, cei din sala parca se incurajau reciproc, prefacandu-se viteji. Caterinca si relaxarea domneau in sala, toata lumea se simtea bine, desi pe eranul gigant mustele devorau un cadavru, iar fantoma unei japoneze mici si urate bantuia o blonda frumoasa.
Asa ca la fiecare faza groaznica lumea era tare amuzata, pierise tot farmecul filmului, de-mi vendea sa ma ridic si sa le fac un pic de morala. Ma gandeam la filmele americane unde aratau cinematografe in care lumea urla de groaza la astfel de filme, unde gagicile se urcau de frica pe partenerii lor. E, as!... Blondele de langa mine se amuzau copios, desi daca le cautai dupa prima faza cu accidentul, erau ude toate. Alea doua din fata erau relaxate, probabil se simteau in siguranta cu mine in spatele lor, ca ma batea gandul sa-mi pun doua floricele pe ochi si doua in colturile buzelor si sa le bat pe umar…. ca mr. Bean. Aha… sa vedem pe unde scoteau atunci camasa! Numai pocnitul ala din fata mea, cu berea, ramasese cam panicat cu paharul la gura.
Si asa, intr-o veselie generala si o atmosfera de picnic, omora stafia cativa fatalai, blonda pe stafie, sange, viermi si grohaituri… in fine, genericul de sfarsit! Raman tamp privind minute bune genericul de final, nu stiu de ce, dar imi palce, in timp ce lumea iese multumita si zambitoare, ca atunci cand iesi nesifonat dintr-o situatie grea.
Iesim si noi abia cand intra echipa de maturatori in albastru, iar la iesire, un frezat d’asta trendy vorbea tacticos la telefon, asteptandu-si gagica de la baie… “Alo… la film. Unul de groaza… am ras de m-am cacat pe mine!”

2 comentarii:

Anonim spunea...

super amuzant comentariul. e de trimis la catavencu :)

Anonim spunea...

de ce nu:)