sâmbătă, 20 decembrie 2008

Cine isi mai aduce aminte? - partea 2

.
de ce istoria nu te-a invatat
dc ce necazurile nu te-au ajutat
sa intelegi ca nu-ti mai poti permite
sa pierzi in loc sa mergi inainte

pentru ce-au visat
pentru ce-au luptat
pentru ce-au murit cand voi ati incalcat
tot ce-ati promis atatea juraminte...
sangele lor urla din mormïnte




19 ani de la Revolutie. Mult. Va mai aduceti aminte ce entuziasti eram atunci? Deja visam la civilizatie si poveasteam din auzite cum curgea mierea in Germania. Ne vedeam intinzand-o pe painea aia gustoasa, vanduta felie cu felie. Lumea era a noastra... nu trebuia decat sa asteptam. Sa stam cuminti si sa asteptam. L-am injurat pe batranul comunist, Brucan, cand a venit cu arogante de genul "peste 20 de ani o sa se miste ceva".
Au cam trecut anii astia si am asteptat cuminti si cu mainile la spate, ne-am multumit doar ca nu le avem legate. De la an la an am si uitat de ce avem mainile libere si nu ne-a interesat ce putem face cu ele. Ce-am asteptat?
Tinerii care au facut Revolutia si care au fost in strada si in Iunie 90 s-au resemnat odata cu varsta. Nu pot fi acuzati! Ei nu mai pot lupta si au tot incercat sa ne lase mostenire suflul revolutionar, insa altii au avut grija sa ne astupe gandurile si sa ne idobitoceasca.
Dupa 19 ani, cine isi mai aduce aminte de cei ce au murit in 89 pentru ca au crezut in ceva si au sperat la o viata plina de entuziasm? Cui ii mai pasa ca ei au murit pentru altceva decat ceea ce avem acum?! Ce simt cei care au iesit in strada atunci, la Inter, sau cei care au fost batjocoriti in 90 tot acolo?! Cum urla in ei disperarea cand se gandesc ca cei impotriva carora au iesit in strada si au luptat, au revenit acum la putere? Aceeasi oameni ne conduc, aceeasi ecuatie cu o gramada de cunoscute... PDL+PSD+PC=FSN. Aceeasi care au furat revolutia si care au inabusit in sange protestele din iunie 90.
Cine isi mai aduce aminte? Cine mai iese in strada sa comemoreze victimele revolutiei de la Timisoara si Bucuresti?
Anul asta autoritatile au fost ocupate... Au avut de format un cabinet nou, bazat pe interesele lor, nu pe votul nostru. Incepand cu 15-16 decembrie, eu, personal, am vazut doar maxim 2-3 stiri despre comemorarea victimelor Revolutiei. Nu numai ca mass media nu mai este interesata de acestea, dar nimeni nu mai organizeaza astfel de comemorari. Aproape nimeni.


La Timisoara au iesit sa VA aminteasca de eroii revolutiei doar suporterii de fotbal... Doar tineri cu varste intre 20 si 30 de ani, care nu au avut legatura cu decembrie 89. Dar care inteleg ce inseamna sacrificiu si respectul fata de cei ce au iesit in strada pentru a trai liberi.

Stire pe Realitatea

Stire pe sport.ro

Pe 21 decembrie 1989, bucurestenii au iesit in strada pentru a sustine revolta populara inceputa la Timisoara. Fara ei nu se putea continua. Manifestatia de joi seara a fost inabusita in sange.

Veniti duminica 21 Decembrie 2008, la orele 17.00, la Universitate, pentru a comemora Revolutia Romana si pentru a aprinde o lumanare in memoria celor care au murit pentru ca noi sa traim liberi si fara griji. Indiferent daca voi credeti ca a fost lovitura de stat, prostie sau inutilitate... indiferent daca cineva a manipulat... indiferent daca voi credeti ca au murit degeaba... Ei au crezut in ceva si au luptat pentru ce au crezut. Macar pentru asta nu trebuie uitati. Eroii nu mor niciodata!


A doua zi, vineri 22 decembrie 1989 neocomunistii in frunte cu Iliescu, AU FURAT Revolutia! Si ne-au dus ne nas ca pe niste copiii... ne-au sedat si ne-au furat orice urma de mandrie.

Imagini rare cu cei ce au deturnat Revolutia:

Deturnarea Revolutiei de catre neocomunisti PARTEA 1

Deturnarea Revolutiei de catre neocomunisti PARTEA 2

as vrea sa stiu
cate din chestile la care ati visat
cand va simteati puternici ca niste zei le-ati realizat
ati incetat sa credeti in viitorul vostru
de ce ati dat un trup si chip de monstru
cine-i de vina ca sunteti exploatati in mod direct
ca acceptati ca foarte bun pe cel infect
si daca tot ce-am spus nu are vreun efect
poate ca pretul ce-l platiti e cel corect

5 comentarii:

World Wide Alinoi spunea...

Mi s-a facut pielea de gaina...
Aveam 5 ani si cateva luni in decembrie '89, dar imi aduc aminte si acum de zgomotele gloantelor (aveam sa aflu mai tarziu de la mama ca astea se auzeau afara)...
In mod sigur n-o sa uit niciodata zgomotele alea.

Anonim spunea...

pana in 96, desi eram un copil, eram mereu prezent pe la manifestatii, marsuri etc. nu stiu cum s-a intamplat, dar imediat dupa revolutie am devenit anti-comunist si anti-fesnist convins. probabil influentat de parinti. tin minte ca ma bateam la scoala cu fesenistii, erau vremuri de efervescenta politica, daca pot zice asa. dar odata cu trecerea timpului a venit si lehamitea. m-am mai maturizat, am inceput sa inteleg si eu anumite chestii, sa vad cu alti ochi ce se intampla in jur. si am prins o mare scarba pentru oamenii care ne conduc, pentru politica etc. nu mai suport nici macar sa ma uit la televizor, la stiri sau tocsouri. simt cum imi fierbe sangele cand aud din greseala pe vreun politician. si nu mai suport nici sa ma uit la documentarele despre revolutie. mi se face rau fizic si psihic cand vad imaginile alea. oameni manipulati, scosi in strada, dusi la taiere de niste baieti abili...

deja m-am enervat doar scriind lucrurile astea. oricum, desi complet apolitic, mi-a ramas o singura reminescenta din copilaria mea de manifestant. si anume ura patologica fata de iliescu. il urasc pe acest individ cu toata fiinta mea. cel mai mare criminal din istoria romaniei moderne. o jigodie comunista, o scursura de joasa speta. in fiecare zi astept anuntul cu moartea lui, ca sa ma pot bucura si eu. cei care ma cunosc stiu ca sunt un om linistit si pacifist. dar cand e vorba de iliescu as fi capabil de orice. l-as fierbe la foc mic si l-as asculta cum urla.

DeModaVeche spunea...

Probabil intalniere de azi va fi pentru prima oara nepoliticizata, sper sa n-am surprize.
Oricum, nu cred ca vreun politician va avea indrazneala sa-si faca aparitia.
Dar la cat de nesimtiti sunt...

DeModaVeche spunea...

Doar vreo 150 de omanei prezenti, marea majoritate tineri sub 30 de ani. Niciun politician, presa foarte putina.
Ma macina o mare curiozitate... unde au disparut sutele de mii de oameni care au iesit in strada in 89?!

Sunt sigur ca anul viitor vor fi si mai multi tineri. Mai ales ca mizeria asta de combinatie politica merge inainte...
Nu mai e mult pana cand ne vom striga nemultumirile serios.

Anonim spunea...

Cam aceiasi oameni de fiecare data. Parca aseara au fost ceva mai multi. Am vazut oameni care doar veneau aprindeau o lumanare sau lasau o floare si apoi plecau... E bine s-asa.
In rest, noii golani, dinamovisti, stelisti, rapidisti, asociatia 21 dec si cativa simpatizanti...cam la asta se rezuma totul. Ba chiar am ramas fara reactie ( ceea ce nu prea mi se intampla de obicei ) cand un cetatean bine imbracat a refuzat sa primeasca un "fluturas" de la un tanar, cu urmatoarea replica: "lasa-ma mah, du-te dreacu la scoala". Unde sunt cei care au iesit atunci in strada? Pai..si-au pierdut speranta, elanul, au murit, au fugit in strainatate, si-au facut mici afaceri, au rate de platit, leasing-uri... Cred ca multi nici nu stiau in ce data ne aflam ieri.