duminică, 25 ianuarie 2009

Maradona

.
Mereu e existat dilema... Pele sau Maradona? Daca mai aveam vreo indoiala, dupa ce am vazut in sfarsit filmul lui Kusturica, mi-e foarte clar: MARADONA.
Filmul nu este despre fotbal. Filmul este despre Zeul Fotbalului, despre viata sa, cu el insusi in rol principal. Nu vreau sa va zic prea multe, desi multi dintre voi, cei care va mai pricepeti la farmecul fotbalului, l-ati vazut deja probabil.

Spre deosebire de Pele, Maradona a fost mai mult decat un mare fotbalist... a fost un revolutionar, un suporter, ba chiar un idol care rivalizeaza cu cei ai bisericii catolice. A fost iubit extrem, cu toate ca se stia si nu se ferea sa consume droguri, alcool si femei. Asta era el, asta era viata lui. Zeilor li se iarta tot.
Maradona nu regreta niciodata ca i-a invins pe englezi in 86 printr-un gol cu mana. Spune ca i-a facut mare placere sa faca asta si sa-i vada pe englezi suferind, stiind cati argentinieni au fost ucisi de englezi. Un simbol al fotbalului modern probabil ca-si cerea scuze, macar dupa atatia ani.

Oh mamma mamma mamma
Oh mamma mamma mamma
sai,perchè,mi batte el corazon
ho visto MARADONA,ho visto MARADONA
eh mammà !!! Innamorato son!
!

Filmul contine imagini emotionante, "speculate" bine de Kusturica, cum ar fi cantecul pe care Manu Chao il canta in fata casei sau cantecul despre viata sa, pe care il canta el insusi intr-un bar, alaturi de sotie sau fosta sotie si fetele sale. L-am taiat si l-am pus pe youtube... e impresionant!




"Aveti idee ce jucator eram daca nu exista cocaina? Aveti idee ce jucator ati pierdut?"

.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Impresionant. Un om adevarat, nu o papusa de pus in reclame la Gilette.

DeModaVeche spunea...

Mi-a adus aminte cineva...
Dupa ce Napoli a castigat campionatul cu Maradona tragand echipa dupa el si intr-o forma fabuloasa, umilind echipele burgheze din Nord... fanii napoletani au scris pe gardurile unui cimitir din oras... "Nici nu stiti ce ati pierdut"